بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» سیر تا پیاز مزایا و معایب طلا که برخی از آن را نمی‌دانید!

سیر تا پیاز مزایا و معایب طلا که برخی از آن را نمی‌دانید!

سلام توی این مطلب میخوام براتون درباره ی مزایا و معایب طلا صحبت کنم که چه خوبی ها و چه بدی هایی دارد و چه کاربردها و اینکه در کجا استفاده می شود، مثلا صنایع دستی با عنوان تابلو ورق طلا داریم که هنر بسیار زیبایی است، یا حتی یک سری نکته ها که شما را درباره ی طلا متعجب می سازد و حتی درباره ی این که یک سری از افراد به طلا آلرژی دارند . امیدوارم که این مطلب براتون مفید واقع بشه . و اینکه اطلاعات بیشتری درباره ی طلا ، خوبی ها و بدی های اون بدست بیاورید .


آیا طلا به بدن انسان آسیب می رساند؟


طلا فقط یک فلز گران قیمت و زرد رنگ نیست. در طی سالیان گذشته این ماده توسط پزشک ها برای درمان روماتیسم مفصلی، آسم و بیماری های مختلف دیگر استفاده شده است. اما استفاده ی درمانی از طلا همواره به علت سمی بودن این فلز برای بدن با محدودیت همراه بوده و اخیرا، داروهای کم خطر تر و با کارایی بهتری به جای تولید شدند .

 دانلود دموی آهنگ یادم رفت از ماکان بند + متن آهنگ مطلب مرتبط دانلود دموی آهنگ یادم رفت از ماکان بند + متن آهنگ


آلرژی


یکی از شایع ترین عوارض استفاده درمانی از طلا، واکنش هایی مثل آلرژی است. این فلز از طریق وصل شدن به پروتئین های خاصی در سلول های ایمنی بدن و جلوگیری از ساخت مواد شیمیایی ، بیماری هایی مانند التهاب مفصل را بهبود می بخشد. اما این روند اتصال باعت تغییر شکل پروتئینها شده و در ادامه سیستم ایمنی بدن این پروتئین هایی که اشکال سه بعدی دارند و جدید هستند را بیگانه یا ناشناس تشخیص می دهند . و همین روند موجب افزایش واکنش های آلرژیک می شود.


خواص طلا از نظر علمی


دانشمندان بلاروس به افرادی که زخم معده یا بیماری های دیگر معده دارند توصیه می کنند از طلا و کسانی که عصبانیت و تندخویی دارند نقره استفاده کنند.

اگر حلقه ی طلا بر روی انگشت دستتان سیاه می شود می تواند نشان دهنده ی بیماری شما باشد.

پزشکان استفاده آلیاژ مرکب طلا و نقره را توصیه نکرده و به استفاده ی مجزای آنها اعتقاد دارند.

و استفاده ی طلا برای مردان به علت داشتن تشعشعات مضر است و برای زن ها مفید است.


بروز علائم


مسمومیت با طلا می تواند در چندین تا از اعضای مختلف بدن تاثیرگذار باشد. استفاده از ترکیبات این فلز که از راه دهان و خوراکی مصرف می شود، می تواند باعث اسهال شود. آلرژی به طلا می تواند با خارش، قرمزی سطح پوست و ضایعات پوستی خود را نشان دهد .


طلا برای استفاده مردان ممنوع


وقتی صحبت از طلا می شود، همه ی جواهرات ساخته شده از آن را درخود می ‌گیرد. زنجیر طلا، انگشتر طلا، حلقه ی طلا، بند ساعت و حتی عینک طلا و حتی سر و کار داشتن با طلا و طلاسازی هم می ‌تواند برای مردها مشکل ایجاد کند و فرقی هم نمی ‌کند زمان کوتاهی با طلا در ارتباط باشید یا طولانی، به هر حال برای مردان مضر است .از نظر پزشکان ، طلا روی گلبول های قرمز خون مردان اثر بدی دارد و سیستم ایمنی بدن آنان را دچار اشکال می کند. وقتی طلا با پوست برخورد می کند، یون های آن وارد بدن می شود. این یون ها در مردان در کبد جمع و همان جا متوقف می شوند و موجب اختلال می شوند.


نکته ای جالب که نمی دانید!


در گذشته هایی که زیاد دور نیستند هنگامي كه زني به دليل ترس و يا وحشت غش مي كرد و يا فشار خون او پايين مي آمد براي درمان او تکه طلايي مثل گردنبند، انگشتر و يا دستبند طلايي را در ظرف آب مي انداختند و با قاشق طلا را در آب هم مي زدند و به فرد مورد نظر مي دادند تا خوب شود که البته بسيار تاثيرگذار هم بود.


کاربرد های طلا

طلا یک عنصر بسیار نرم و چکش خوار است و برای این که به استحکام خوبی برسد آن را با بقیه فلزات مثل : مس، روی، نقره،نیکل و … ترکیب کرد. طلا یک فلز ارزشمند است که از جمله کاربردهای طلا می شود استفاده از آن در ساخت زیورآلات و جواهرات اشاره کرد.طلا به دلیل خواص های منحصر به فردی که دارد به شکلی در نگاه ها نشسته است که همه از هر چیز ممکنی از طلا استفاده می کند. گسترده‌ ترین کاربرد طلا ، استفاده از آن جهت ساخت زیورآلات و جواهرات است. 


قطعات الکترونیکی

طلا به‌ دلیل اتصالات الکتریکی قوی و مقاومت در برابر اکسید شدن، اهمیت زیادی در ساخت تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری دارد.آلیاژهای لحیم کاری سخت که حاوی طلا می باشند، در ارتباط با صنعت هوافضا به ویژه در مونتاژ بعضی از موتورهای توربینی جهت نظامی و نیز موتورهای راکت با عملکرد قوی، مهم می باشند.


دندان پزشکی

بیشتر طلاهای استفاده شده در دندان پزشکی به صورت آلیاژ با دیگر فلزات مانند پلاتین ، پالادیوم، نقره ، مس و روی می باشد. طلا عنصری غیر رسمی است و در اثر فرآیندهای بیولوژیکی برای استفاده های دندانپزشکی آماده می شود. برای دندانپزشک استفاده از این فلز به علت مقاومت بالا ، سختی زیاد ، بادوامی آن مناسب است، همچنین طلا هرگز ساییده نشده و تیره نمی شود. همچنین مقاومت بالا نسبت به عوامل شیمیایی باعث پیشگیری از پوسیدگی و زنگ زدن طلا می شود .


استفاده از طلا در تابلو ورق طلا

این روزها به دلیل گران شدن بیش از حد طلا که روز به روز بر ارزش آن افزوده می‌‌شود، خرید تابلو ورق طلا گزینه‌‌ی جایز تری برای خانه‌‌های سلطنتی و لوکس به جای خرید تابلوهای تمام طلا خواهد بود. ضمن اینکه ورق طلا زیبایی‌‌های خاص خود را دارد و اگر نور مناسبی مخصوصا از نوع تاکیدی در بالای آن استفاده شود ، جلوه‌‌ی بسیار بیشتری از خود دارد .

کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت! مطلب مرتبط کیف‌دستی «کوچک‌تر از دانه نمک» ۶۳ هزار دلار فروش رفت!

صنایع غذایی

طلا به شکل یک افزودنی می‌تواند به خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها اضافه شود. برای برگ طلا به شکل گرد یا پوسته‌ پوسته در پخت یا برای زیبایی روی بعضی از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد .

داروسازی

در اثر استفاده از طلا در صنعت داروسازی بسیار مورد توجه قرار گرفته که این موضوع به دلیل خواص های منحصر به فرد این فلز ارزشمند است. به عنوان مثال به منظور درمان بیماری‌های مختلف ، از جمله ورم مفصل ها، رماتیسم و سل از طلا استفاده می گردد.

شیشه سازی

طلا استفاده‌های زیادی در صنعت شیشه‌ سازی دارد.مهم ترین کاربرد طلا در شیشه‌ سازی، استفاده از آن به عنوان رنگدانه است. در هنگام حرارت دادن، مقدار کمی از طلا رنگ یاقوتی باشکوهی در شیشه ایجاد می کند. طلا همچنین برای ساخت شیشه‌ های مخصوص برای ساختمان‌ها و قالب‌های کنترل‌ شده در شرایط آب و هوایی مختلف، کاربرد دارد.

لیزر

یکی از مهمترین کاربردهایی که طلا دارد در بخش لیزر، در علوم پزشکی است. سطوح داخلی که با طلا پوشیده شده، تمرکز اشعه را کنترل می‌کند. در پخش شدن لیزر، بخار لیزر طلا می‌تواند نور قرمز با دانسیته بالا که نیاز به طول موج بالا دارد را تولید کرده و سلول‌های سرطانی را بدون هیچ زخمی، سلول‌های سالم را نابود کند. لیزر کم‌ وزن جدید با استفاده از افراد نظامی طراحی شده و در محل اتصال با صفحه های طلا کاربردی مهم دارد که برای زخم‌ هایی ایجاد شده که در مناطق جنگی استفاده می‌شود.

 

نکته های عجیب!

طلا در حقیقت متعلق به زمین نیست و تمام طلای یافت شده در این سیاره، در حدود 200 میلیون سال پیش از فرود شهاب سنگ روی زمین به وجود آمد .تمام گونه های گیاهی و حیوانی در همه کشورها متفاوت هستند اما این موضوع در مورد طلا موثر نمی باشد و این فلز براق در تمام هفت قاره زمین کشف شده است.

تقریبا نصفی از طلا دنیا را ویتواترزند، آفریقای جنوبی تامین می کند.

بدن آدم ها حاوی عناصر مختلفی از جمله طلا است و در خون بدن هر انسان به طور متوسط 2 میلی گرم طلا، در جریان است.

در واقع طلا عنصری ای خوردنی است و بعضی از رستوران های لوکس در سراسر جهان از دانه های ریز طلا برای تزئین غذا،بستنی و غیره استفاده می کنند .

از آنجا که طلا فلز ارزشمند است، معمولا در مقدار های کم یافت می شود و بزرگ ترین شمش طلا جهان 250 کیلوگرم وزن را دارا است .

بهترین مکانی که می توانید مقدار زیادی طلا یافت کنید ، جایی است که فکرش را هم نمی کنید . می توان از یک تن کامپیوترهای شخصی بیش از هفده تن سنگ در معدن طلا یافت کرد.

اگر تمامی طلاها از اقیانوس ها بیرون آورده شود، هر نفر روی زمین به 9 پوند طلا می رسد. حدود 10 میلیارد تن طلا در اقیانوس های جهان وجود دارد ولی هنوز راهی برای بیرون کشیدن آنها پیدا نشده است .

طلای خالص انقدر نرم است که می توانید حتی با دست به آن شکل دهید .

امروزه حدود 161000 تن طلا به وسیله انسان ها استخراج شده است.

حدود 80 درصد از طلای جهان هنوز که هنوزه در زیر زمین دفن شده است.

 

 

سخن پایانی

شما می توانید با خواندن این مطلب اطلاعات خوبی درباره ی طلا ، مزایا ، معایب و کاربرد های آن جمع و کسب کنید. برخی از تولیدات با ورق طلا را میتوانید در سایت زرین هنر ایران مشاهده کنید حتما سری به این سایت بزنید.و امیدوارم که نکته های که درباره ی طلا گفتم برای شما قابل توجه و جالب بوده باشد و این که بتوانید از آنها استفاده کنید و همین طور امیدوارم که این مطلب برای شما مفید و تاثیر گذار واقع شده باشد .

 

 

 

 

 

 

 

 





فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  ساخت وبلاگ   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده